Mikor van az engedélynél helyszíni szemle?



A saját cégem intézményakkreditációs helyszíni szemléje volt az első helyszíni szemle az életemben. Eszméletlenül sokat készültem rá. Hónapok mentek el a felkészüléssel. Sokszor azt éreztem, egy sűrű, sötét erdőn vágok át, aminek nem látom a végét.

Ahogy a mondás tartja, mindig van egy első. A legelső óta már több, mint 200 akkreditációs helyszíni szemlét csináltam végig. Láttam és tapasztaltam sok mindent. Több mint 100 szakértőt ismertem meg és láttam dolgozni szemléken.

Az új intézményakkreditáció a felnőttképzési engedély. A felnőttképzési engedélynél is ugyanúgy van helyszíni szemle, mint az intézményakkreditációnál volt. Ugyanúgy megnézik a beadott dokumentumok és nyilatkozatok valóságtartalmát, mint az intézményakkreditációs helyszíni szemlén.

Az asztal mindhárom oldalát megtapasztaltam már. Voltam helyszíni szemlén, mint a saját cégem képviselője. Utána anno nagyon sokszor, mint a hatóság által kiküldött szakértő.
És messze a legtöbbet, mint az ügyfél tanácsadója és képviselője.
Ez utóbbi szerepet szeretem a legjobban. Az ügyfél jogait megvédeni és megszerezni a kívánt eredményt. Szerintem ez a legnagyobb kihívás a három közül. Már persze, ha lehet a "szeretem" szót használni a helyszíni szemlével kapcsolatban. :-)


A felnőttképzési engedélynél mikor van helyszíni szemle?


Azt gondolod, hogy a felnőttképzési engedélynél csak az "A", "B", és "C" képzési köröknél lehet helyszíni szemle, "D"-nél nem? (Apropó, az engedélyezési képzési körökről itt olvashatsz.) You couldn't be more wrong, mondaná a művelt kínai, ha tudna franciául. Azaz nem is tévedhetnél nagyobbat.

Bizonyos esetekben, ha a majd megalakuló (vagy már megalakult?) Felnőttképzési Szakértői Bizottság (FSZB) úgy ítéli, "D" képzési körnél is elrendelhet helyszíni szemlét. A "D" képzési kör egyébként régen az általános képzések világa, most egyéb képzésnek hívjuk. Minden olyan képzés, ami nem köthető munkához, munkavégzéshez, hanem általános készségeket fejleszt.
Tehát a "D"-nél is benne van a pakliban, hogy kijöhetnek helyszíni szemlézni. Kicsi a valószínűsége, de benne lehet a pakliban.

A többi képzésnél pedig tuti, hogy be fog következni a helyszíni szemle. Általában egyébként az eljárás megindulása után 1 hónappal szokott bekövetkezni. Előre bejelentkeznek, úgyhogy fogod tudni, amikor jönnek.

A felnőttképzési helyszíni szemlék világa színes. A 200 helyszíni szemle során nem volt két egyforma. Ez a váratlanság, a sok variációs lehetőség adja a helyszíni szemlék szépségét. A kényelmetlenség kényelme. A változékonyság állandósága. A helyszíni szemle művészete.
Bárki meg tudja tanulni, akár Te is.


Addig is, sok tanfolyamot kívánok Neked,


Pásztor Eszter
Független Felnőttképzési Szakértő és Tanácsadó


Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Oklevél, vagy tanúsítvány?

Ingyenes felnőttképzési szerződés minta engedélyezett képzésekhez

Mi a tanfolyamaid igazi értéke?