2 recept: Hogyan működj jól és felelj meg az ellenőrzéseken?




Most nem az ellenőrzések "és akkor ennyibe fog kerülni a bünti és ennyi lesz a bírság" aspektusáról fogok írni. Ezt senki sem szereti, még az emlegetésüket sem. Teljesen normális emberi reakció.

Arról írok, hogy ha és amikor engedélyezett képzéseid vannak, hogyan tudsz úgy működni, hogy minimalizáld a büntetés lehetőségét.
Két receptet osztok meg Veled ma ezzel kapcsolatban.

Megszerzed az engedélyt. Az ég kék, a madarak csiripelnek, a macskák dorombolnak. Aztán elkezd nőni a céged. Ha nem vagy észnél, sok minden történhet. Olyan is, amit nem szeretnél.

Szerencsém volt. Egy olyan műhelyben töltöttem a karrierem első 8 évét, amelyet a mai napig is csiszolt gyémántnak tekintek. Több száz felnőttképzési projekt és képző cég megismerése után bátran mondhatom: a cég akkori rendszerei a mai napig is ritkaságnak számítanak. 120 tanár volt, ezek közül én voltam az egyik vezetőtanár, 99-től. Igényes és minőségi szakmai rendszerek voltak. Ezt a hozzáállást vittem át a saját nyelviskolámba is.

Kétéves volt a saját intézményünk és kérelmeztük az intézményakkreditációt. A helyszíni szemlére (népnyelven: ellenőrzés) az új irodánkban került sor. A kérelmet úgy írtam meg, hogy semmit sem akartam szépíteni, sem nagyítani. Azt írtam le, amit csináltunk.
Íme, az első recept: azt írd le a dokumentumokban, amit csinálsz. Ha ez nem felel meg a jogszabályoknak, vagy nem olyan, mint az elvárás? Olvass kicsit tovább, mindjárt jön az is.

Kijött a két szakértő a szemlére és emlékszem, az elején nagyon "hideg" volt a hangulat. Sokat kérdeztek és végig az volt az érzésem, hogy semmi sem jó. Majd a nyelvi szakértő valami ilyesmit mondott: láttam az anyagban, hogy havonta vannak továbbképzések, tréningek az oktatóknak. Megnézhetném ezeknek az anyagát?

Átgyalogoltam a nagy előtéren, be a tanári könyvtárba, kivettem egy vaskos dossziét, utána visszagyalogoltam és leraktam az anyagot a szakértő elé. Addigra már több mint 20 továbbképzést tartottam az oktatóknak, elhiheted, több kilós volt a dosszié. A szakértő lapozgatta, kivette a jegyzeteket, a kártyákat, a módszerleírásokat. A végén felnézett rám, majd odafordult a másik szakértőhöz: mit szólnál, ha megírnánk a jegyzőkönyvet? Sikerrel zárult az eljárás.
(Lábjegyzet: a szakmai és folyamatrendszerek mellett a hosszú távú sikerhez létfontosságúak a kiváló pénzügyi rendszerek is. Ennek a fontosságát a saját bőrömön, izé, pénztárcámon tanultam meg.)

Ez volt életem első helyszíni szemléje. Azóta volt még kétszáz, szóval ma már jóval tapasztaltabb vagyok, mint akkor voltam, de azért az alapvető értékek nem változnak.

Mi a második recept? Az, hogy ha viszont meg van kötve a kezed a képzések tartalmával kapcsolatban, lásd "A" (OKJ), "B" (egyéb szakmai) és "C" (nyelvi) körös képzések, akkor fordítsd ezt az előnyödre! Ha most nem feltétlenül úgy működsz, ahogy a kötelező tartalmú programok előírják, akkor gondold át a működésed és javíts a rendszereiden. Használd a szabályokat úgy, hogy prosperálj és értéket tudj adni a résztvevőknek.
Úgy működj, ahogy elő van írva, és mindezt igazítsd hozzá az eddigi működésedhez.

Ezzel a két recepttel két legyet ütsz egy csapásra: jól működő rendszerekkel sokkal nagyobb lehetőséged van a növekedésre, az egészséges növekedésre. Hab a tortán, hogy ilyen esetben még az ellenőrzéseken is csillagos ötössel fogsz átmenni.Vagy legalábbis nem "halálos" hibákkal, és ez is éppen elég ahhoz, hogy nyugodtan tudj aludni.

A képző cégednek szüksége van rendszerekre, mind szakmai, mind pénzügyi rendszerekre, hogy hosszú távon prosperálj, növekedj és a résztvevőknek értéket tudj adni.

Ezzel a poszttal kívánok Neked kellemes hosszúúúúúúú hétvégét! :-)


Sok tanfolyamot kívánok Neked,


Pásztor Eszter


Még többet olvashatsz itt az engedélyről:
Hogyan tudod egyszerűsíteni a papírmunkát?
Hogyan kezdj bele a felnőttképzésbe? 
Felnőttképzési engedély az áfamentesség miatt?



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Oklevél, vagy tanúsítvány?

Ingyenes felnőttképzési szerződés minta engedélyezett képzésekhez

Mi a tanfolyamaid igazi értéke?