Teltházas tanfolyamok
„Igen, az oktatás drága, de egy tudatlan világban élni még ennél is drágább.”
"Sure, education is expensive, but living in a world of ignorance is even more expensive.”
Seth Godin
Seth Godin
Teltházas tanfolyamokra vágysz. Elképzeled, hogy az emberek egymás sarkára taposva, sorban állva iratkoznak be Hozzád, az inboxodba az egyik megrendelő e-mail fut be a másik után.
Mi, illetve ki az, ami és aki segíthet Neked elérni ezt?
Nikolai Kondratyev szovjet közgazdász volt a sztálini érában. Hozzáértését mi sem mutatja jobban, mint hogy Sztálin a Gulagra száműzte. Utána ki is végeztette, biztos, ami tuti. Itt véget is érne a történetünk, ha Kondratyev nem hagyott volna hátra nekünk egy izgalmas elméletet.
A 18. és 19. század gazdasági, kulturális és társadalmi életét tanulmányozva arra a következtetésre jutott, hogy a bibliai szabály, amely az 50 éves ciklusokra vonatkozik, érvényes a gazdaságra is.
A gazdaság is ciklusokban, 40-60 éves, átlagban 50 éves ciklusokban mozog.
Minden ciklusnak vannak fő trendjei.
A ciklusok elindítója, kirobbantója mindig egy új találmány. Az újítás felforgatja az addig megszokott rendet, aztán utána ezt a találmányt, újdonságot kifejlesztik és egy hosszú növekedési időszak következik. Majd megint jön valami új. Az új általában válsággal kezdődik.
Az első ciklust Kondratyev az 1770-es évektől datálja, kb. 1830-as évekig terjedt és a gőzgép feltalálása volt a kirobbantó.
A mostani ciklust a 2008-ban a világot fejbe kólintó gazdasági válság kezdte.
Még nem látjuk pontosan, milyen újítás, találmány mondja meg ebben a korban a tutit. Vannak elméletek, amely szerint az emberi kapcsolatok, az információ szabad terjedése a lényege a mostani kornak.
Miért?
A Föld gravitációs központja mind jobban Ázsia felé tolódik. Ázsiával lehetetlenség versenyezni a munkaerő árában. Ezzel párhuzamosan a fejlett országoknak megnő az a szerepük, hogy tudásalapú társadalommal töltsenek be vezető szerepet.
És itt jön be a képbe az élethosszig tartó tanulás, a felnőttképzés.
Hogyan lesznek Neked teltházas tanfolyamaid?
Van Neked pár lebilincselő tényem.
A magyar lakosság részvétele a felnőttképzésben 2015-ben a 25-64 éves korosztálynál: 7,1 %, a KSH adatai szerint. Ugyanez az átlag az EU 28 országában majdnem 11 %, az Eurostat adatai szerint.
A skandinávoknál? Átlagban 30 %!
EU-s stratégia 2020-ra, hogy a felnőttképzésben résztvevők száma az EU átlag 15 % legyen. Minden EU országban.
Ehhez többek között értékes tanfolyamokra van szükség. Arra van szükség, hogy legyen miért és hová beiratkozniuk az embereknek.
A kérdés, hogy Neked ez mit jelent?
A tanfolyamod, tréninged kézzelfogható tudást nyújt az ügyfeleidnek? A tudás mellett jó is Hozzád járni?
Ma már nem elég a „száraz” infó átadása. Régen sem volt, de még tolerálták, mert azt hitték, csak így lehet.
A világ azonban megváltozott. Már a 30 évesek is az internet, a gyorsaság, a képek, videók világában nőttek fel. Behorkolnak az asztal alá egy száraz Power Pointos prezentációtól. Én is, pedig nem vagyok harmincas.
Kicsit eltévelyedtem a módszertan felé, de lényeg a lényeg, hogy a tanfolyami résztvevők szempontjait, viselkedését, látásmódját érdemes beépítened egy tanfolyam, tréning megtervezésébe. Szeressenek Hozzád járni! És így előbb-utóbb telt házzal szembesülsz majd.
Nézd meg, mit szeretnek, mire vágyik a célcsoportod, mit akar legjobban és miért fizetne, aztán rakd hozzá, Te mit tudsz adni neki Meg tudod-e neki adni. Adj valami olyat a piacnak, ami szenvedéllyel tölt el!
A most kialakulóban lévő új ciklus egyik főszereplője a humán fejlesztés, az oktatás.
Ki tudod használni és a trendek szelét befogni a vitorládba?
Sok tanfolyamot kívánok Neked,
Pásztor Eszter
Megjegyzések
Megjegyzés küldése