Pásztor Eszter blogja a felnőttképzésről: Teltházas tanfolyamok

2016. szeptember 19., hétfő

Teltházas tanfolyamok




„Igen, az oktatás drága, de egy tudatlan világban élni még ennél is drágább.” 
"Sure, education is expensive, but living in a world of ignorance is even more expensive.” 
Seth Godin
 

Teltházas tanfolyamokra vágysz.  Elképzeled, hogy az emberek egymás sarkára taposva, sorban állva iratkoznak be Hozzád, az inboxodba az egyik megrendelő e-mail fut be a másik után.
Mi, illetve ki az, ami és aki segíthet Neked elérni ezt?


Nikolai Kondratyev szovjet közgazdász volt a sztálini érában. Hozzáértését mi sem mutatja jobban, mint hogy Sztálin a Gulagra száműzte. Utána ki is végeztette, biztos, ami tuti. Itt véget is érne a történetünk, ha Kondratyev nem hagyott volna hátra nekünk egy izgalmas elméletet.

A 18. és 19. század gazdasági, kulturális és társadalmi életét tanulmányozva arra a következtetésre jutott, hogy a bibliai szabály, amely az 50 éves ciklusokra vonatkozik, érvényes a gazdaságra is.
A gazdaság is ciklusokban, 40-60 éves, átlagban 50 éves ciklusokban mozog.

Minden ciklusnak vannak fő trendjei.
A ciklusok elindítója, kirobbantója mindig egy új találmány. Az újítás felforgatja az addig megszokott rendet, aztán utána ezt a találmányt, újdonságot kifejlesztik és egy hosszú növekedési időszak következik. Majd megint jön valami új. Az új általában válsággal kezdődik.

Az első ciklust Kondratyev az 1770-es évektől datálja, kb. 1830-as évekig terjedt és a gőzgép feltalálása volt a kirobbantó.
A mostani ciklust a 2008-ban a világot fejbe kólintó gazdasági válság kezdte.
Még nem látjuk pontosan, milyen újítás, találmány mondja meg ebben a korban a tutit. Vannak elméletek, amely szerint az emberi kapcsolatok, az információ szabad terjedése a lényege a mostani kornak.

Miért?
A Föld gravitációs központja mind jobban Ázsia felé tolódik. Ázsiával lehetetlenség versenyezni a munkaerő árában. Ezzel párhuzamosan a fejlett országoknak megnő az a szerepük, hogy tudásalapú társadalommal töltsenek be vezető szerepet.

És itt jön be a képbe az élethosszig tartó tanulás, a felnőttképzés.


Hogyan lesznek Neked teltházas tanfolyamaid?

Van Neked pár lebilincselő tényem.
A magyar lakosság részvétele a felnőttképzésben 2015-ben a 25-64 éves korosztálynál: 7,1 %, a KSH adatai szerint. Ugyanez az átlag az EU 28 országában majdnem 11 %, az Eurostat adatai szerint.
A skandinávoknál? Átlagban 30 %!

EU-s stratégia 2020-ra, hogy a felnőttképzésben résztvevők száma az EU átlag 15 % legyen. Minden EU országban.

Ehhez többek között értékes tanfolyamokra van szükség. Arra van szükség, hogy legyen miért és hová beiratkozniuk az embereknek.


A kérdés, hogy Neked ez mit jelent?

A tanfolyamod, tréninged kézzelfogható tudást nyújt az ügyfeleidnek? A tudás mellett jó is Hozzád járni?
Ma már nem elég a „száraz” infó átadása. Régen sem volt, de még tolerálták, mert azt hitték, csak így lehet.
A világ azonban megváltozott. Már a 30 évesek is az internet, a gyorsaság, a képek, videók világában nőttek fel. Behorkolnak az asztal alá egy száraz Power Pointos prezentációtól. Én is, pedig nem vagyok harmincas.

Kicsit eltévelyedtem a módszertan felé, de lényeg a lényeg, hogy a tanfolyami résztvevők szempontjait, viselkedését, látásmódját érdemes beépítened egy tanfolyam, tréning megtervezésébe. Szeressenek Hozzád járni! És így előbb-utóbb telt házzal szembesülsz majd.
Nézd meg, mit szeretnek, mire vágyik a célcsoportod, mit akar legjobban és miért fizetne, aztán rakd hozzá, Te mit tudsz adni neki Meg tudod-e neki adni. Adj valami olyat a piacnak, ami szenvedéllyel tölt el!


A most kialakulóban lévő új ciklus egyik főszereplője a humán fejlesztés, az oktatás.
Ki tudod használni és a trendek szelét befogni a vitorládba?



Sok tanfolyamot kívánok Neked,


Pásztor Eszter


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése