Tartsd a követési távolságot!



Majdnem 20 éve vezetek. Többszázezer kilóméter van a lábamban. Voltak időszakok, az elején, amikor az akkreditációs tanácsadást úgy csináltam, hogy minden egyes tanácsadásra kiszálltam az ügyfélhez. Volt olyan hetem, hogy hétfőn Miskolc, kedden Sopron, szerdán egy lájtos Székesfehérvár, csütörtökön pihenhettem, pénteken Szeged, és, akkor még vállaltam szombatot, szombaton Kisvárda. Mindezeket akkor még Érdről.

Minél többet vezetek, annál lassabban megyek, betartom a kötelező maximális sebességet és az átlagnál jóval nagyobb követési távolságot tartok. Vágjanak be, előzzenek, ahogy tetszik, én egyben akarok hazaérni. A múlt héten történt. Vezettem Budapesten a Róbert Károly körúton. Piros lámpa volt, megálltam. Szokásom szerint nagy követési távolságot hagytam az előttem álló kocsival. Aztán hallom, hogy valaki iszonyúan csikorgatva fékez. Bepillantottam a visszapillantóba. És megláttam.

Hogy bizony az a Suzuki belém fog csókolni hátulról. Mint egy lassított felvétel. Amikor tudod, hogy meg fog történni és nem tudsz ellene tenni semmit. Csak annyit tudtam tenni, hogy megnyomtam a féket és reménykedtem, hogy nem csókolok bele az előttem állóba.

Ilyen történt, történik most a felnőttképzőkkel is. Amikor tudod, hogy meg fog történni a CSATT és nem tehetsz ellene semmit. Figyeled, ahogy közeledik az új akkreditáció, az engedély. És CSATT, múlt hét kedden délután bizonyossá vált. Megjelent az új akkreditációt, az engedélyt szabályozó első rendelet.

Mi lesz az engedéllyel?

Az e hét szerdai Informátorban elkezdem elemezni az első bombát, az első engedélyezéssel foglalkozó rendeletet. És nem jogi, hivatali bikkfa nyelven fogom elemezni. Normális, emberi nyelven elemzem azt, hogy a csattanás milyen hatással lesz az életedre. 200 intézményakkreditációs helyszíni szemlével a hátam mögött egyedülálló gyakorlati tapasztalattal rendelkezem. Ezzel a gyakorlati látásmóddal elemzem majd Informátor tagoknak az új akkreditációt, az engedélyt.

Azzal a gyakorlati látásmóddal, amely lehetővé teszi, hogy a rendelet mögé lássak és segítsek Neked abban, hogy az engedéllyel kapcsolatban mire számíthatsz. Már most elárulom: ha nem vagy felkészült, ha nem vagy naprakész, akkor sok jóra nem.

A balesetben egyébként nem sérült senki. A Suzuki eleje durván tropára ment. Az én kocsim, ami pedig "csak" egy 8 éves középkategóriás, mondjuk minden földi jóval felszerelt és elég sok lóerővel rendelkező járgány, szóval az én kocsimnak csak pár karcolása lett. Még lámpa se tört. Pedig akkora volt a csattanás, hogy azt hittem, amikor kiszálltam, hogy na, most szétzúzták a hátulját. De nem. Csak kis karcolások. Az előttem állónak semmi baja nem lett. A nagy követési távolság + a fék megtette a hatását.

Hogy a felnőttképzési csattanásból Te is csak pár karcolással kerülj ki, érdemes követned a híreket. Érdemes követned az Informátort. És tarts nagy követési távolságot.


Informátor tagokkal találkozunk szerdán az Informátorban, 


Pásztor Eszter
Országos Felnőttképzési Szakértő
Felnőttképzési Business Informátor


Ui: az első bomba a felnőttképzésben már elcsattant. Ne hagyd ki, mi lesz a hatása. Erről is szól a szerdai Informátor.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Oklevél, vagy tanúsítvány?

Ingyenes felnőttképzési szerződés minta engedélyezett képzésekhez

Mi a tanfolyamaid igazi értéke?